Jag har inte hunnit skriva om min 2013 sista tårtbeställning jag fick till uppdrag att göra till nyårsafton !! 

Jag fick uppdrag av en kollega att få göra en spindelmannen tårta till hans son som fyllde 6år just på nyårsafton. Han berättade att varje pr så har dem köpt en tråkig tårta gräddtårta från ett konditori i närheten. Men när han fick reda på att jag gjorde tårtor så tyckte han att nu ska sonen få något roligt och överraska sonen med hans favorit figur på. 
Så det tyckte jag vara roligt som överraskning. 
Detta var första gången jag gjorde spindelmannen och jag måste erkänna att jag vart riktig nöjd med den :-)
Den skulle innehålla bananmousse och dumlefluff !! Och de tyckte jag var en toppen ide, för dem fyllningarna är jätte goda och passar mycket bra ihop. 

Han ville inte ha någon marsipan, för de var inte hans son så förtjust i. Så självklart jag gör jag som man blir tillsagd, så hela tårtan är täckt och dekorerad med sockerpasta. Jag spacklade tårtan med smörkräm med lite smak av vanilj, för då håller sig tårtan som bäst :-)

Dagen efter fick jag veta att hans son älskade tårtan och vart jätte överraskad. Så toppen betyg fick man, och de gillar man !! 

De var sista tårtan för 2013, jag ber så mycket om ursäkt att man inte har bloggat om den tidigare men nu har man haft lite att göra inom jobbet med..

Men nu är den uppe och hoppas ni tycker om den !!


Kommentera

Publiceras ej