Nu fick jag äntligen tid över och skriva ett inlägg om min först bröllops beställning :-) 

Jag fick äran att göra bröllopstårtor till min lillasyster som gifte sig helgen efter jul. 
Hon ville att tårtorna skulle vara 50-60tals eller rocka Billy aktikgt. Då själva temat på bröllopet var just 50-60 tals. Och direkt fick började idéerna bolla i huvudet och bestämde att det blev rocka Billy :-) 
Det var ett jätte roligt projekt och lite personligt efter som det va till min syster. 
Hennes krav på tårtorna var att dem skulle va vita och prickiga. Sen tyckte jag att röda rosor, tärningar, körsbär passade jätte bra in med rocka Billy temat :-)



Alla tårtor är gjorde på grund. Hemmagjord tårtbotten, innehåller blåbärmousse, jordgubbsmousse & glasscream. Dem är spacklade med smörkräm och täckt samt dekorerad med marsipan. 
Den minsta tårtan med orden "true love" är laktosfri.

Jag tyckte det va jätte roligt att få göra dem och dem vart mycket godkända av brudparet och alla gäster. 
 
Tack för mig :-)
tårta.rockabilly.blåbärsmousse.jordgubbsmousse.marsipan.glasscream.smörkräm.bröllop.bröllopstårtor.50tal.60tal,

Kommentera

Publiceras ej